Aktuality » Přijímání pošty pro SVJ a BD

Od počátku naší činnosti se potýkáme s tím, že členové výborů a předsednictev některých našich klientů nevybírají pravidelně poštovní schránky jejich společenství a družstev nebo nevyzvedávají doporučené zásilky pro tyto subjekty. Některé instituce a firmy bohužel neakceptují změnu zasílací adresy na správce nebo je tato změna pro SVJ a BD komplikovaná.

Pro několik našich klientů však mělo zanedbání vyzvedávání pošty určené jejich subjektům neblahé následky. Příkladem může být několik případů zrušení pojistné smlouvy, kdy dům byl několik měsíců nepojištěný, zrušení řízení na rejstříkovém soudu pro nedodání požadovaných dokumentů nebo prodloužení řešení pojistných událostí. Řada zákonných sankcí také hrozí od úřadů, které vyžadují komunikaci přímo s SVJ a BD.

Chtěli bychom tímto apelovat na členy výborů a předsednictev aby nezanedbávali povinnost přijímat poštu pro své subjekty. Zároveň velmi doporučujeme zřízení datové schránky pro jejich právnické osoby. Tento úkon je velmi jednoduchý a časově i technicky nenáročný (doporučujeme používat Czechpointy na úřadech, nikoli na pobočkách České pošty). Datová schránka se následně nastaví tak, aby zasílala výzvy k vyzvednutí dokumentů. Datová schránka nevyřeší všechnu důležitou korespondenci, ale významnou část ano protože například státní správa je povinná přes DS komunikovat přednostně. Zároveň se také zjednodušuje komunikace druhým směrem, kdy místo tisku dokumentů a zasílání doporučenou poštou, je možné většinu podání jednoduše zaslat úřadům z datové schránky.